Media

Cele mai frumoase decorațiuni de Crăciun sunt la clasa a XI-a C!

Brazi împodobiți, beculețe colorate și decorațiuni din materiale reciclabile au înfrumusețat clasele de la Colegiul Național „Constantin Carabella”, în ultimele săptămâni. Spiritul Crăciunului a pătruns în spațiile dedicate studiului, iar creativitatea elevilor a devenit motiv de competiție.

Toată suflarea din Carabella a fost invitată să voteze, prin intermadiul unui chestionar, clasa cu cele mai frumoase decorațiuni. În urma votului, pe prima treaptă a podiumului, s-a aflat clasa a XI-a C, urmată, pe poziția secundă, de clasa a IX-a F, iar podiumul a fost completat de clasa a VI-a.

Indiferent de clasament, toți elevii care s-au implicat în acest proces de decorare a claselor merită felicitați, cu atât mai mult cei care au folosit materiale reciclabile pentru a-și înfrumuseța sălile de clasă.

Locul I

Clasa a XI-a C

Locul II

Clasa a IX-a F

Locul III

Clasa a VI-a

Elevii de la Carabella au discutat despre Holocaust

Holocaustul a constituit tema unei activități desfășurate la Colegiul Național „Constantin Carabella”, cu doar câteva zile înainte de Crăciun. La activitate, au participat 20 de elevi, coordonați de cadrele didactice Manina Leașu (profesor de filosofie și logică) și Bogdan Joița (profesor de istorie).

În cadrul dezbaterii desfășurate online, elevii au aflat ce a însemnat Holocaustul în istoria umanității, profesorul Bogdan Joița prezentând o scurtă istorie a poporului evreu și a manifestărilor antisemite, începând cu Evul Mediu și culminând cu „soluția finală”, încercarea de exterminare în lagărele de concentrare naziste de la mijlocul secolului XX. Totodată, elevii participanți au prezentat recenzii ale filmului „Băiatul în pijama vărgată”, dar și ale cărților despre Holocaust citite.

„Holocaustul, o pată neagră în istoria umanității” este doar una dintre activitățile incluse în proiectul „Ecoul cuvintelor: Holocaust”, derulat în parteneriat cu Liceul Teoretic „Petru Cercel” din Târgoviște. Astfel de activități vor avea loc lunar, până aproape de finalul anului școlar.

O nouă provocare pentru echipele de robotică de la Carabella!

Rezultatele obținute de echipele de robotică de la Colegiul Național „Constantin Carabella” la întrecerile naționale și internaționale au fost evidențiate, luni, de președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, în cadrul unui eveniment organizat de instituția de învățământ târgovișteană. Elevii care fac parte din echipele Phantom Robotics și Under Construction au fost felicitați și încurajați să participe și la proiecte de promovare a obiectivelor turistice.

În primăvara viitoare, când vom reîncepe finanțarea de proiecte în domeniile educației, tineretului și sportului, vă aștept cu propuneri de machete ale obiectivelor turistice dâmbovițene, astfel încât să schimbăm modul în care promovăm județul nostru”, a precizat reprezentantul Consiuliului Județean.

Totodată, el i-a asigurat pe cei prezenți, cadre didactice și elevi, de sprijinul financiar al Consiliului Județean Dâmbovița și în viitor, pentru ca tradiția participării la concursuri naționale și internaționale în domeniul roboticii să continue, rezultatele acestui gen de competiții fiind mereu cuantificabil în progresul societății, se arată într-un comunicat al Consiliului Județean Dâmbovița.

Prin participarea la aceste competiții, elevii și-au îmbunătățit rezultatele școlare, au învățat să facă față mai multor provocări, cum ar fi proiectarea, construirea și operarea de roboți, și, în același timp, ei și-au dezvoltat abilități științifice, matematice și tehnologice, au pus în practică principii de inginerie și au înțeles importanța inovării, a colaborării, a spiritului de echipă și a schimbului de idei. În acest an, Consiliul Județean Dâmbovița a susținut financiar proiectele echipelor Colegiului Național Carabella cu suma de 11.200 lei”, se mai precizează în comunicat.

Ei sunt oamenii de bine! Un tânăr târgoviștean, student la Informatică, a dezvoltat în pandemie o aplicație de logopedie unică. Toată familia a muncit la LogoTalkie

Din seria poveștilor „Oameni de bine de lângă tine” vă facem cunoștință astăzi cu o familie de excepție. Mama- profesor logoped dedicat în cadrul CJRAE Dâmbovița, fiul- un tânăr student eminent, absolvent al Colegiului Național Constantin Carabella, și tatăl- pasionat de imagine și grafică, au dezvoltat o aplicație unică în limba română, care vine în sprijinul copiilor ce au nevoie să-și îmbunătățească dicția. LogoTalkie este singura aplicație logopedică ce folosește recunoașterea vocală și se adresează tuturor vârstelor.

“Aventura noastră cu LogoTalkie a început odată cu izbucnirea pandemiei. Aveam foarte mulți copii alături de care trebuia să lucrez, se impuseseră distanțarea și restricțiile și căutam soluții. Atunci fiul meu a venit cu ideea unei aplicații pentru Android și ne-am apucat de lucru”, ne-a povestit Ecaterina Nedelcu.

Radu Andrei Nedelcu este student acum în anul III la Facultatea de Informatică din cadrul Universității București. Era în primul an când a început să dezvolte aplicația. Mama sa, logoped, l-a îndrumat la fiecare pas. Tatăl său a preluat misiunea de a se ocupa de scanarea imaginilor și dezvoltarea bibliotecii digitale. În scurt timp, tânărul cu performanțe deosebite și bursă de merit reușea să mai bifeze o reușită- o aplicație logopedică ce include recunoaștere vocală.

“A fost o adevărată aventură, dar este în primul rând succesul fiului meu și apoi al întregii familii. Ca să o dezvoltăm s-a apucat și el de lecții de dicție, s-a înregistrat și am testat foarte mult înainte de a o lansa. Acum avem 30 000 de descarcări și 6000 utilizatori activi”, spune logopedul.

LogoTalkie App cuprinde acum 4 module:

-„EVALUAREA PRONUNȚIEI” – modul cu recunoaștere vocală pentru evaluarea tuturor zonelor de articulare, încheiat cu un raport pe procentaj de pronunție corectă a fiecărui sunet.

-„REPETĂ SUNETUL” modul cu recunoaștere vocală pentru consolidarea și automatizarea pronunției corecte a sunetelor R, L , F, V, C, S, Z, Ț, Ș, J, CE, CI, GE, GI, joc cu imagini, sunete, cuvinte structurate conform criteriilor logopedice.

-„GĂSEȘTE SUNETUL”- 2 nivele de dificultate, pentru analiza fonetică, identificând căsuța sunetului exersat , dintr-un cuvânt auzit.

-„ORDONEAZĂ LITERELE” – 2 nivele de dificultate în care copilul ordonează literele date pentru a forma cuvântul auzit, astfel învățând să scrie după dictare în ritmul lui cu litere mari de tipar.

Toate modulele conțin recompense și feed-back vocal și vizual, motivând utilizatorul să se perfecționeze.

LogoTalkie pentru adulții care au suferit accident vascular-cerebral